Åh, vilken kväll!

2012-08-26 14:24:00 Kompishäng
» Kommentarer(0) «


Gårdagskvällen var underbar. Alltså verkligen. UNDERBAR!
På schemat stod alltså stadsvandring och pubrunda, vars rutt dock ändrades drastiskt under kvällen pågrund av, kanske mitt livs värsta, regnväder. "Välkommen till Göteborg, detta är stadens väder!" var en kommentar som jag fick höra åtskilliga gånger. Under kvällen var jag en av sällskapets yngsta deltagare, vilket skulle kunna ha ställt till med en hel del problem eftersom i alla fall kvällens sista ställe hade 20 års gräns. Men jag såg inte skymten av något problem, vi var ju ett sällskap liksom.
 
Det känns inte som att jag träffade dessa människor för första gången i torsdags, utan att jag snarare träffade dem för första gången för flera månader sedan. Jag har fått ett så varmt välkomnande, det är med kärlek som vi har lärt känna varandra. En stor anledning till detta är nog förmodligen att vi alla sitter i lite samma sits. Jag trivs otroligt bra tillsammans med mina nya vänner, jag älskade stämningen som var igår under vår tur på stadens pubar. Gemensap. Kärlek. Värme. Det är med ett leende på läpparna som jag ser fram emot mina fem år tillsammans med dessa fina människor (om det första intrycket stämmer, vill säga..) ! Något som är ännu roligare är att jag hittills bara har träffat kanske hälften av mina blivande klasskamrater, vi har under de gångna aktiviteterna varit en relativt reducerad skara.

Vi avslutade kvällen ganska tidigt, på utestället Villan, ett fantastiskt ställe där vi satt och myste i den otroliga miljön i flera, flera timmar. När vi skulle åka hemåt, alla åt sina olika håll pratade jag och mina nyfunna tjejkompisar ihop oss så att vi kunde åka samma vagn, så att ingen slapp gå ensam. Skönt tyckte jag.
 
I morgon väntas min allra första dag i skolan, lite nervöst såklart. Skall möta upp ett par vänner vid hållplatsen så att vi tillsammans kan gå till Munhålan och äta grötfrukost med alla andra innan vi för första gången tar vårt första steg genom universitetets dörrar.

Sådärja, så långt det blev! Här nedan följer en liten bildbomb från gårdagen, NJUT!



Kvällen började klockan 18 vid Poseidon, dit skulle det vara lätt att hitta... HEHE!
Kikade på spårvagnskartan hemma och fick fram vilken hållplats jag skulle gå av vid, sen skulle jag bara behöva gå en minibit, med min kartfunktion i telefonen skulle det ju vara lätt som en plätt. OM JAG INTE HADE GLÖMT ATT BYTA FRÅN BIL-ALTERNATIVET TILL GÅ-ALTERNATIVET.
Jag insåg efter 30 sekunder att min telefon hade fel, frågade istället en förbipasserande och hej och hå, jag behövde ju bara gå rakt fram. I 3 min. Kom fram 17.57 och kände mig som en vinnare. :) :) JAG HADE JU KOMMIT RÄTT! (Under dessa 3 min hann det ringa en dam från Radiotjänst och frågat varför jag inte betalat tv-avgift, TV-AVGIFT??. Berättade att jag nyss flyttat och att jag inte hade ägnat en tanke åt det. Inga problem tyckte hon, hon skulle nu skicka mig en räkning så var det inga problem med det. )















Att dela en fantastiskt god salamipizza var, förutom en alldeles utmärkt mängd mat, även ett bra alternativ för plånboken.


























*







Villan erbjöd det mesta: trevlig personal, underbart läge.. och en gladiatorgrej!






























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback