Hej onsdag!

2012-08-29 22:49:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Jag har haft så mycket för mig de senaste dagarna att jag inte riktigt har hunnit med att kika in här.
Men nu sitter jag här, sniffar lite i luften för att känna doften av en nystädad lägenhet.
Sedan jag skrev här förra gången så är det största som har hänt att jag har tagit mitt första steg på Göteborgs Universitet. Göteborgs universitet, Sahlgrenska akademin, instutionen för odontologi. Fint va?
Det är stort som tusan, jag går vilse hela tiden och så många dörrar att man får svindel av bara tanken.
Någonting som jag till en början blev lite förvånad över är sjukhuskänslan som finns i alla korridorer. Steril miljö och människor med väldigt vita kläder. I huset där jag mestadels pluggar, Odontologen, finns en vanlig tandläkarmottagning också dit patienter kommer på undersökningar. I rummen där jag kommer göra mina praktiska övningar ser precis ut som vilken klinik som helst. Jag blev lite skraj först, sjukhus är inte det bästa stället jag vet, men sen kändes det.. väldigt bra! Om cirkus två veckor skall jag för första gången själv ut på praktik på en klinik i Göteborg i två dagar. Med scrubs. Och den vita rocken. WOOOOW!
 
Idag hade jag den första riktiga föreläsningen, tandläkaren i sitt sammanhang, som handlade om hur man namnger tänderna och munnens delar, med mera. Mycket intressant. Jag tror att sättet som denna utbildning är uppbyggd på, en blandning mellan teori och praktiska övningar, är perfekt för mig. Jag trivs, åh vad jag trivs.

Nu har jag ju faktiskt också bott hemifrån i en hel vecka! Under veckan har jag kommit fram till vad som jag tycker fattas i lägenheten och när jag har kommit på någonting så har jag skrivit ner det på en lista. Efter en liten tupplur efter skolan så tog jag sedan denna lista, och adderade "lite" mat, och tog vagnen till Nordstan och handlade på diverse affärer och det nyöppnade Hemköp!

I morgon har jag faktiskt ingen skola, men jag har en uppgift att göra och föreläsningsanteckningar som skall renskrivas. På kvällen fortsätter nollningen med ett såkallat FADDERRALLY. Vet inte riktigt vad det innebär, så det känns ju faktiskt väldigt spännande.
 
Nu kommer bilderna, för även om jag inte har skrivit så har telefonen varit i högsta hugg!
 


Oklart vilken dag detta var, men jag bestämde mig faktiskt för att skurva ihop min lampa... Vilket projekt.



Men till slut, efter många om och men, stod lampan där den skulle. Jag vs ikea-lampa, 1-0



Min tid på universitetet började med grötfrukost i studentföreningens hus Munhålan, den tillhörande morgonsupen blev dock av mig odrucken.


Det här fotot tog jag när jag satt och väntade på Adam, jag skulle äntligen få se hans lägenhet och bli bjuden på kvällsmat. Mysig kväll hos mysig kille, trots att jag somnade när han var på disk-äventyr.



Vi kan kalla detta ett smygfoto. Detta var ingen föreläsning, utan en samling för allmän information.



Det finns väldigt många fördelar med min utbildning, detta är en av dem. Fick en gottepåse av Colgate.



Vädret i Göteborg är varierade, varmare än i Gävleområdet (baserat på väderrelaterade facebook-inlägg) men en hel del regn.

NOLLNING!



Nollningen fortsatte, eller startade rent officiellt, med en nollekamp. Här var det i slutet av kvällen och flertalet tävlingar fadderlag emellan var redan avgjorda. Jag kan här med titulera mig som världsmästare i att stoppa in marshmallows i munnen och säga ord på latin, blev delad etta eftersom påsen med marshmallows tog slut :) Priset jag vann för min insats var en tokfin Sahlgrenska akademin-tygpåse.







Har hittat alternativa vägar hem, denna går förbi Ullevi, Liseberg mm mm.



Idag sken solen riktigt varmt och termometern visade säkert över 20 grader.



Shoppning i Nordstan på jakt efter saker som saknas i badrum, skafferi och kylskåp.





Dagens styrketräning blev att bära hem dessa påsar. HU!








Min allra första kurslitteratur som jag köpte begangnad men väldigt, väldigt, fräsch av en äldreterminare. Resterande böcker för denna termin skall jag nog köpa snart på Adlibris.




















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback