Inflyttad

2012-08-22 12:16:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Då sitter jag här i min alldeles egna lägenhet efter att ha sovit min allra första natt.
Allting har gått mycket bättre än vad jag någonsin. Med regnet smattrande mot rutan tänkte jag nu berätta om min första dag i min nya hemstad. 
 
Gårdagen började med att hela familjen åkte hemifrån klockan 04 för att styra bilen mot centralstationen i Gävle och mitt tåg mot Göteborg. Efter hejdå-kramar rullade tåget och de drygt sex restimmarna gick faktiskt väldigt väldigt snabbt, trots att jag sammanlagt sov knappt två timmar. Jag lyssnade på podcast, läste Alex Schulman och lyssnade på en passagerares berättelser från hela hennes liv, vilket tog ett tag, eftersom hon uppskattningsvis hade drygt sextio år på nacken. När hon sedan somnade blev jag ofrivilligt tvungen att stirra in i hennes näsborrar och mun, eftersom hon sov med nacken lätt bakåtlutad, denna syn ackompanjerades av en tillhörande snarkningssymfoni av det ljudligaste slaget. 
 
Väl framme på stationen i Göteborg styrde jag stegen mot spårvagnarna, en förhållandevis kort sträcka, men som tog en liten stund pågrund av två blytunga väskor i varje hand och en bjässe på ryggen. 
 
När jag och mina spaghettiarmar äntligen kommit fram till min lägenhetsdörr var jag blöt av svett, på grund av packningen, men också pågrund av den fina sommardag som kom mig tillmötes.
 
Efter en dusch och lite mat fixade jag internet som äntligen ville fungera (!), ringde jag några samtal och tog det sedan väldigt lungt tills det var dags att krypa ner i sängen och sova min allra första natt. 
 
När jag sedan vaknade hade jag nog ett leende på läpparna, jag var glad över att natten hade gått så väldigt bra!
Idag har jag ätit frukost, packat ur väskorna som skall bäras upp till förådet innan jag skall ta mitt paraply och leta rätt på en mataffär. När klockan sedan börjar närma sig 16 skall jag åka in till centrum och möta upp Adam som har slutat skolan, köpa anteckningsmaterial och sedan visa honom min fin-fina lägenhet. En väska skall packas också, eftersom jag skall på kollo i morgon :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback