Ett gnistrande vinterland

2012-12-26 18:55:53 Allmänt
» Kommentarer(0) «


I fredags satte jag mig på tåget hem och tänkte inte återvända till västkusten något mer detta år. I fredags satte jag mig på tåget till kärlek, kramar, julklappar och.. en hel massa snö. Ju längre norrut tåget kom, desto mer snö kunde jag se utanför mitt fönster och mina converseklädda fötter kändes mer och mer missanpassade. De byttes snart ut mot ett par kängor, och jag var redo att möta ett gnistrande vinterland.

Nu har jag snart varit hemma i fem dygn och jag har inte ens haft en tanke på att kika in här, men ikväll var det dags att uppdatera lite. Det är annandag jul och julfirandet har tagit slut. I morse mötte jag, tillsammans med mina föräldrar, gryningen under en morgonpromenad. Sedan var det dags att öppna skolböckerna efter ett par dagars ledighet. Men nu är jag färdig för idag.

Jag tänkte börja med att visa några bilder på det vinterland som mötte mig när jag kom hem. Hedesundaborna valde skoter istället för bil till pizzerian, och min storebror har köpt en bil som inte ens behöver plogade vägar för att ta sig fram. Den största bilden knäppte jag från förarhytten precis när solen höll på att gå ner.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback