Första advent

2012-12-02 13:21:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Hoppas att ni alla har en fin första advent! Själv tände jag ljuset redan igår och spenderade min första advent-förmiddag på Fysiken, så jag är nu lagom trött i varenda liten millimeter av kroppen.



Det finns en grej som jag inte tycker är helt ok. Hela mitt facebookflöde har fullkomligt svämmat över av bilder på Gävle-bocken och mänger av snö. Bilder på snömassor som sträcker sig upp på fönstren och det ryktas om att det nu har kommit en dryg halvmeter. Kompisar skottar, andra bryter lårbenshalsen. Snökaos.

Egentligen är jag inte avundsjuk, speciellt inte på -20°, men några snöflingor skulle det ändå vara fint att se, i alla fall på första advent. UPDATE: på tisdag kommer snön, och temperaturen håller sig kring -5° och under.
Nu är jag nöjd, fast... nu blev jag lite kluven, jag kanske klarar mig utan snö i alla fall?


Hittade några bilder på datorn från förra vintern, då jag inte bodde i Göteborg









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback