..med en sushimätt mage och nysprungna ben

2012-12-04 19:18:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


I natt hade jag den sämsta natten sedan jag flyttade hit, lätt. Trots att jag la mig en väldigt bra tid så var det omöjligt att somna. När jag väl sov vaknade jag igen, av konstiga drömmar eller av att det var kallt, eller varmt.
Resultatet av en dålig natt blev en dålig morgon, men till slut satt jag på vagnen påväg till skolan, dock utan både julkalender och frukost.

Men till skolan kom jag, och dagens första timmar spenderades i labbsalen tillsammans med Nikolaj, vi tog plack- och salivprov. Efter avslutad laboration åt jag torsk, och köpte en bok inför nästa termin av Roxana.
Sedan tog jag bussen till Fysiken och sprang några kilometer.

De senaste månaderna hat jag längtat efter sushi. Verkligen. Varje gång jag har sett en sushirestaurang har jag velat gå in. Men det har liksom inte blivit av. Idag gjorde jag det. Eftersom det kändes som en perfekt sushi-tisdag. Påväg hem från gymmet stannade jag därför till på stan och köpte med mig en portion, givetvis med studentrabatt, till middag.





Det är verkligen underbart att träna vid lunch, det är knappt några människor där,
och när man väl är färdig har man hela dagen kvar :)


Efter att jag stått i duschen här hemma och tinat upp mina frusna fingrar och tår högg jag in.
Varje liten mumsbit smälte i munnen. Min favoritmat. mmmmmmmmm...






Efter maten kom sömnbristen ikapp mig, i form av trötthet och huvudvärk.
Lösningen var givetvis en timme i sängen, en underbart skön timme. Speciellt med en sushimätt mage och nysprungna ben.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback