En skymt av julen i Haga

2012-11-17 19:38:10 Allmänt
» Kommentarer(0) «


På eftermiddagen idag ringde Josefin, och jag följde med henne och hennes kompisar Natalie och Linnéa till Haga. Jag älskar kullerstenarna, de mysiga husen och skyltfönstren där juldekorationerna sakta men säkert börjar åka fram. Haga påminner lite om Gamla stan i Stockholm, fast.. rymligare. När det blir dags att handla julklappar så är jag ganska säker på att det är i Haga som jag kommer att köpa många klappar till mina nära och kära. Så himla gulliga små affärer. Åh, märker ni att jag blir helt lyrisk?
 
Det var tydligen fler än vi som tyckte att just denna lördag var perfekt för Hagafika, så det tog ett tag att hitta ett ledigt café. Eftersom man inte kan bo i Göteborg utan att ha satt tänderna i en hagabulle så gjorde jag det idag, eller åtminstone i en halv.

Efteråt tog jag en runda på Nordstan tillsammans med Natalie, storshoppade ett hänglås till gymmet och kikade på juldekorationer. Jag tycker att det skall bli så spännande att julpynta lägenheten för allra första gången. Även om jag inte skall fira jul här så skall jag mysa till det med stjärnor och ljus. Mest för att jag älskar julen och tänker börja fira ganska snart.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback