"Hur många silverpengar..

2012-11-20 18:33:36 Allmänt
» Kommentarer(0) «


.. lägger studentflickebarnet på mat varje månad"

Då var det dags för min ekonomiska redovisning, OJ som ni har längtat.
Anledningen till detta är att denna månad är den första sedan jag flyttade hemifrån som jag endast har csn som inkomst, då jag även har fått lön månaderna innan.
 
TOTAL SUMMA 29 OKT - 20 NOV: 1 026,3 SEK
Antal mataffärsbesök: 5 (varav 2 var storhandlingar och 3 endast komplementhandlingar, mellan 11-150 SEK)
 
29 oktober handlade jag för första gången sedan jag fick mitt csn,
idag handlade jag (förmodligen) sista gången innan jag får pengar igen.
 
För att avgöra om denna siffra är stor eller liten har jag jämfört med vad Konsumentverket säger, och enligt dem kostar maten 1500 kr för en kvinna/månad och några hundralappar till om man är man.
Eftersom jag är någonstans mellan barn och vuxen ser jag min siffra som rimlig.
 
- När jag har handlat har jag alltid planerat vad jag skall laga, och skriver utifrån detta en inköpslista.
- Jag har lagat flera rätter samtidigt och gjort matlådor som jag har fryst in.
- Jag har handlat på stormarknader (Willys) och kollat in extrapriser.
- Skaffat medlemskort på de affärer jag handlar mest, vilket genererar fina erbjudanden!


Utgifter i kronologisk ordning denna månad:
1. Hyra
2. Gymkort
3. Mat
(.......)

Om jag fick pengar över? jupp



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback