Mitt helgäventyr

2012-11-27 17:48:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Tänkte lägga upp några bilder från mitt lilla äventyr i helgen. Det som alltid kommer att vara hemma.
Laddat batterierna, och träffat människor jag tycker om.
 
När jag satt hemma i helgen lade min fina vän Johan ut den här videon på facebook.
Jag tycker att den passade bra här och nu.


"...Säg det till alla, jag är på väg
Och jag längtar tills jag är där

... det bästa som finns är att träffas igen
Det spelar ingen roll när och var..."








När jag lämnade Göteborg hade julpyntet sakta men säkert börjat fylla staden.



Det var faktiskt väldigt mysigt att åka buss. Frustrationen som speglas i dessa bilder beror mest på att uppkopplingen på bussen bröts hela tiden. HELA tiden.



  



I Stockholm var jag plötsligt helt ensam på bussen, och chauffören var tvungen att lämna bussen för att gå ett ärende. Jag lovade att jag inte skulle köra väg.

I Uppsala klev jag av och blev hämtad av familjen, den sista sträckan hem åkte jag alltså i bil.
Kramar, åh vad jag älskar att kramas! När jag sitter i bilen så känns allt precis som det skall, som det var förut.
Det är vi. Det är så fint, för nu vet jag att det alltid kommer att vara så, vi. Trots att jag bor i Göteborg emellanåt så är allt precis som det skall när jag kommer hem. Jag älskar er.

Detta är resultatet av en obevakad telefon. Ett litet urval.








 


 


På lördagen var vi i skogen  en sväng, plockade nick, grillade majs och korv. När vi kom hem spelade vi spel, tjejerna vann mot killarna 3 ggr i rad.

På eftermiddagen åkte vi en sväng till Söderfors, besökte kyrkogården när vi kom tillbaka hem och avslutade kvällen med tacomys framför tvn och "Så mycket bättre". Sedan blev det film, i alla fall för de flesta, själv somnade jag i soffan.



Min söndag började med att jag tog bilen in till Gävle, eftersom en viss herre sov när han egentligen skulle sitta på en buss. Fint var det, med lite söndagsbesök. Vi tog en nostalgitur på skolgården, där vi båda lekte som små barn. Nybakta lussebullar åt vi också, och knäppte knäppisbilder.





Eftersom en helg ibland är alldeles för kort, så var det på söndagskvällen ännu en gång dags att åka buss. Bilden är från Cityterminalen i Stockholm, där jag väntade i nästan två timmar. Resan varade klockan från 19-06.



Gick till Pressbyrån och köpte (jag citerar) "den största tekoppen ni har". Den tog slut alldeles för fort.



När jag väl kom hem från skolan så sov jag. Totalt 16 timmar om man räknar med natten också. Det var väl här någonstans förkylningen sa hej på allvar. Japp, jag låtsas-sover på bilden.



Jag var vaken ett par timmar på kvällen, tittade på Project Runway och började julpynta min lägenhet. Det gick sådär, eftersom jag inte har så mycket julpynt. Men det skall införskaffas, snarast.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback