Äta bör man, annars dör man

2012-10-29 19:04:14 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Idag tänker jag skriva ett sånt där matinlägg. Tog en titt i frysen i morse och insåg att det snart var dags att laga lite matlådemat. För ett par dagar sedan hittade jag en hemsida där man räknade ut var man kunde hitta den billigaste maten i sitt område, för mig blev det Willys. Willys? Jag har aldrig varit på något Willys som ligger nära mig, jag har överhuvudtaget aldrig sett något Willys här omkring. Sökte runt lite och hittade tillslut adressen.
 
Efter skolan idag åkte jag först hem med skolgrejorna och bytte jacka (det har spö-spö-spöregnat och blåst hela dagen...) sedan letade jag upp Willys, och visst var det billigt!

Här är lite mat jag åt i helgen, den sista biten tacopaj och en tonfiskpasta
    

Och här är resultatet av storhandlingen! Jag tog med mig en lite större väska som jag fyllde, och så en påse i varje hand. Nu är kylskåpet fullt, te-burken har uppdaterats och fruktskålen svämmar över.
 
 


Sedan jag kom hem har jag torkat (mig själv, jackor och skor) och lagat mat. En lasagne och ugnsbakad torsk.
RECEPT (som jag nästan följde) :
http://www.tasteline.com/recept/Vit_fisk_i_ugn
                                             http://www.tasteline.com/recept/lasagne

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback