La Gondola

2012-10-06 10:28:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Igår skapade vi fredagskontraster när svampplockarkläderna snart byttes ut mot lite finare kläder och fötterna som inte längre var stövelbeklädda styrde mot La Gondola, en italiensk restaurang på Avenyn. Men kvällen började inte där utan hemma hos Oscar, i hans lägenhet som skriker Manchester United. Några timmar senare tog vi vagnen till Avenyn och lyssnade på Oskar och hans kompis som spelade gamla goa låtar. En alldeles lagom kväll.
 
Ett av samtalsämnena hemma hos Oscar var ordet lipa. För mig betyder det främst att räcka ut tungan, någonting som de andra (främst göteborgarna) aldrig hade hört talas om. Jag kan inte riktigt släppa det här. Jag vet ju att lipa också betyder att gråta, men den huvudsakliga betydelsen trodde jag var att sträcka ut tungan.
 




                                 










   











 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback