Sveriges Järnvägsmuseum

2012-10-10 10:39:10 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Visst känns det lite lustigt att jag efter måndagens äventyr inte fick nog av tåg, utan begav mig till Gävle för att spendera ännu flera timmar kring lok och vagnar. Efter stängning dessutom. Jag har inte berättat att jag är i stan för så många, vilket gjorde det extra roligt att dyka upp som gubben i lådan under mina kompisars rep. Många kära återseenden och kramar. Jag har själv spenterat en hel massa timmar på detta museum, genom att spela teater under höst och en sommar, så jag ville tillbaka och kramas, och vandra i dessa bekanta lokaler. Det är en fin och väldigt läskig föreställning som är under produktion just nu och jag tycker att det är väldigt tråkigt att jag inte kommer att ha någon möjlighet att se det färdiga resultatet. Jag tvivlar dock inte ens en sekund på att det kommer att bli helt perfekt!
 
Eftersom jag inte fotade så mycket under kvällen så lägger jag upp några bilder från att jag själv var verksam på museet, jag har bilder från några föreställningar, men inte från alla.
 
   
Detta är bilder som användes en del av tidningar. Vi gjorde en föreställning utomhus under en vecka på sommaren. Under denna föreställning fick jag dessutom möjlighet att spela en del fiol.
(Foto: Sveriges Järnvägsmuseum)



Detta är mitt allra första spöktåg! Här spelar jag en fånge som satt fastkedjad i en fångvagn, en vagn som fungerade som en passage. Alla som gick i spöktåget var tvungna att passera mig. Jag kunde komma ganska nära besökarna innan kedjorna tog emot, vilket ledde till en hel del skrik och en hel del gråt hos besökarna.



När besökarna sedan gått vidare kopplade jag lös mig själv och gick efter, klättrade på vagnar och tillförde allmänt obehag. "Neeeeeeej! Han är lös!" "Han följer efter, maaammaaaaaaaaa!"





Det här var en föreställning som vi gjorde utomhus på kvällen, och jag spelade en huvudlös. 
Bilden är givetvis inte tagen i rätt miljö. (Foto: Peter Iller)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback