Tacokväll och kompishäng

2012-10-20 15:41:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Hejsan hoppsan, nu är det dags för lite glada miner här inne . Man kan ju inte bara svära på fredagar.
Efter min katastrofmorgon åkte jag till skolan för att beta av ett par föreläsningstimmar, efter det så blev min puckofredag en mysfredag!

På eftermiddagen hade jag fredagsfika tillsammans med Mattias här hemma, efter en regnpromenad vi åt mackor och drack te. Sedan mötte vi upp ett gäng fina vänner på Göteborg Central och tog pendeltåget till Nikolaj, för vi skulla ha taco-kväll! Det var flera månader sedan jag åt tacos och det var huuuuur gott som helst :)
 
När jag inte trodde att kvällen skulle kunna bli bättre fick jag ett samtal från min allra käraste vän, Felisia.
Hon satt på en buss från Malmö och ville sova hos mig innan en spelning som hon har i kväll! Med proppmätt mage efter både tacos och godis hämtade jag upp henne och en bas på stationen och tog vagnen hem till mig för att dricka te och prata i timme efter timme i skenet av en hel massa stearinljus.

Eftersom min fina vän är vegeterian fick jag improvisera fram en lunch idag, och kanske är det under improvisation som maten blir som allra bäst? Pasta och svampsås blev det, och det blev helt himmelskt gott!
 
Iphone-kameran funkar i det flesta lägen, men just taco-kvällen blev lite väl mörk. Har försökt att ljusa upp bilderna, men det blir väldigt kornigt. Trots kvaliteten hoppas jag att det framgår hur fin kvällen var! Fina vänner!





























Så här fint var ett chips som vi hittade i tacochips-påsen. Vad är detta?





Nils Ericson-terminalen i väntan på världens bästa tjej


När klockan för en stund sedan passerat midnatt flyttade vi oss från köksbordet till sängarna,
men ljusen fick vara tända en stund till. Höstigt och mysigt!







Felisia har gjort en liten ljuskonstellation på mitt köksbord..




Lunch! Svampsås, muuuuuuummmmms.



----------------
Nu har Felisia och basen blivit upphämtade för att åka till en spelning.
Klockan 16-22 skall jag inte göra någonting annat än att plugga.Innan dess skall jag diska och spotta lite blod, eftersom jag har en dum åtta som inte vill mig väl. Tur att jag skall till tandläkaren på måndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback