En ingenting-måndag.

2012-09-24 21:15:45 Allmänt
» Kommentarer(1) «


Idag är det måndag, och idag hade jag planerat att inte göra någonting alls.
Jag tror att jag måste göra så ibland.
 
Hade mina första föreläsningar i biokemi idag, stor kontrast mot föregående föreläsningar, det kändes som att jag lämnade tandläkarstudierna för en stund. Jag kände igen en del från Kemi B, men det är helt klart en hel massa saker jag måste titta igenom. Men inte ikväll. Ikväll har jag bara legat i soffan och tittat på TV. Och sovit, fast det var inte meningen. TV:n har varit avstängd i väldigt många dagar, så jag var ju tvungen att sparka liv i den :) Nu har jag fått lite ny energi, och morgondagens lediga dag skall jag tillbringa på biblioteket tillsammans med en hel drös med tjejer.


Efter skolan gick jag en runda på hemköp och handlade bland annat frukt och en nya te-sorter!


Idag har jag haft på mig min fina ring som är gjord av en sked. En present från min mamma.


Lilla-julafton har det varit idag också, fick nämligen ett paket på posten. I paketet fanns den sista kurslitteraturen, men också två böcker som jag har tänkt att läsa väldigt länge. Alex Schulman är en person som jag verkligen ser upp till, han är en ordkonstnär. Någonting som är allmänt känt när det gäller mig, är min kärlek till det svenska språket. Jag har alltid gillat att skriva, och under "Signerat mig" kommer jag att publicera texter som jag skrivit till olika sammanhang. Alex är så otroligt välformulerad när han skriver och pratar (LYSSNA PÅ HANS PODCAST!!) att hälften vore nog.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Å vad jag saknar dig min kloka vän!
Nora Roberts Som en drömbild är en favorit hos mig,har snart läst klart nr 2 i serien. Lättlästa,lagon djup story och härligt konstruerade meningar.
<3 <3 <3

Svar: jag har läst den andra boken i serien (omedveten om att det faktiskt var en 2:a) så nu tänkte jag läsa den första
Carin Östlund

2012-09-25 @ 07:37:11
URL: http://englandpamittsatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback