22 april 2013

2013-04-22 20:58:24 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Ännu en ny vecka. Hej vecka sjutton. Att det är vecka sjutton betyder att det snart är vecka 18, tentaveckan.
Det känns så klart lite pirrigt, men ännu är det så pass många dagar kvar att jag sover lugnt om nätterna.

Sedan sist vi hördes har jag lyssnar på sju dokumentärer:
- Tobleroneaffären
- Mordet på Engla
- Mordet på Carolin Stenvall
- Gåtan Carl-Eric Björkegren
- Gryningspyromanen
- Spårvagnsolyckan vid Vasaplatsen i Göteborg 1992
- Knutbydramat.
 
Jag har även lyckats spilla ut en kopp med kaffe i min ljusa soffa, och lyckats få bort fläckarna.

Idag har det varit så mycket måndag det kan bli, men den har varit sjukt effektiv. Några timmars föreläsning på förmiddagen, följt av lunch och plugghäng på skolan. Påväg hem drog jag förbi affären och handlade lite. 
Jag hade planerat att träna idag, men jag kände mig galet trött i både kropp och huvud. Trots det hoppade jag i kläderna när jag hade lastat in maten i kylskåpet, och drog iväg till gymmet för medelintensiv. Såhär efteråt känns det sjukt skönt att ha veckans långa pass avklarat, och trots att benen värkte de första kilometrarna passerade mina 65 minuter relativt fort. Och det var skönt att stänga av hjärnan en stund efter timmarna i skolan.

Efter att ha lagat matlådemat i form av chili con carne har jag nu landat framför datorn, fortfarande i träningskläder men med kvällsfika i magen. Nu skall jag kolla igenom en sista grej, sen skall jag säga sova, lycklig över att veckans enda måndag är förbi.

JAG HÖLL PÅ ATT GLÖMMA! Jag har packat upp min fiol igen efter 8 månader under sängen. Spelade lite igår efter en brottningsmatch med stämningen, och nu skall jag spela varje dag den här veckan hade jag tänkt.
Ett projekt jag har vid sidan om plugget är att hitta fina folkmusikhak att hänga på. Jamma lite, precis som förr.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback