Känner ingen sorg i Göteborg

2013-08-20 12:51:05 Allmänt
» Kommentarer(1) «


Idag är dagen som jag har väntat på en hel evighet, för jag skall äntligen få se Känn ingen sorg.
Det finns kanske inte en bättre stad att se den i än i Göteborg? Tror det blir bäst.
Jag har så höga förväntningar att jag snart spricker. Och jag vill så himla ogärna bli besviken.



Jag har jag ätit gröt med farmors blåbär, varit på gymmet och snart skall jag försöka laga mitt trasiga hår.
Sen skall jag fortsätta packa upp kartonger och kanske äta lunch eller så. SEN SKALL JAG PÅ BIO!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Adam

Nååå, vad tyckte du om filmen? :D
(Hemlis: jag blev tyvärr ganska besviken men jag kanske är kräsen)

Svar: Det kan vara som så att jag redan har svarat på detta, jag tyckte den faktiskt var ganska så genialisk. Vilket i för sig är fel ord i sammanhanget, men jag hade nog lite hybris när jag skrev det (få saker är väl egentligen genialiska, och detta var ju inte direkt den bästa filmen jag har sett)Jag tycker att det var en rolig Göteborgsskildring, från Poseidon till Älvsborgsbron, om än dragen till sin spets.
I början tyckte jag att filmningen mest bidrog till åksjuka, men efter ett tag (vana?) så blev det mest ett roligt format.
Men jag gillar sättet som låtarna liksom vävdes in, jag gillar Pål och hans tvångssyndrom. Jag gillar utgångspunkten, Hellströms låtar, det är en kul idé som i detta fall faktiskt funkar. Den röda tråden hade inte allt för många knutar.
Jag tycker liksom att filmen var bra, men då hade jag också hetsat kring den så väldigt mycket innan, så kanske var det faktum att jag faktiskt tycker om den en räddning från min egen sida för att slippa bli besviken. Vem vet? Ingen vet.
Carin Östlund

2013-08-24 @ 00:50:07
URL: http://adamnaslund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback