Nollningskollo/A little party never killed nobody

2013-08-23 22:18:29 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Igår morse mötte jag upp vänner och nya tandläkar-/tandhygienist-/tandteknikerstudenter för att åka till en lägergård en dryg timme utanför Göteborg, för att ladda upp och lära känna inför den kommade skolstarten och nollningen.

Först och främst måste jag liksom bara berätta hur fantastiskt duktiga mina kompisar har varit som har anordnat hela spektaklet, man blir liksom alldeles varm i hjärtat. Jag har hoppat in och lagat lite mat och så, men har i stort sett inte gjort ett dugg i jämförelse.

Perikollonitis, nollningskommité och finaste vänner.
 
När jag kom hem vid lunch idag somnade jag på soffan i sådär sex timmar, och nu när klockan är tio så känner jag mig i lagom form för att visa lite bilder innan jag skall sova igen.

Igår på dagen badade vi i havet, plockade snäckor och hittade flundor. Nollorna fick leka lekar och vi spelade brännboll innan vi hade finsittning på kvällen med tillhörande spex, flux och stolsdans som blev bordsdans som blev dansgolv, bastu och nattbad i havet. Klockan gick och gick och torsdag blev fredag snabbare än vad man någonsin skulle kunna ana.

I morse gick jag och Oscar upp 7.18 för att skura och sopa sittningsalen, och då hade Elin och Sus redan städat en lång stund. Gårdagen hade lämnat några spår. Vi var trötta, dödströtta.

 

Här kommer några bilder från gårdagen, inte särskilt många. La ju bort telefonen när vi dansade, badade, bastade och sånt.






 



  







 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback