Hej hemma/Att klä en julgran

2013-12-22 22:30:05 Allmänt
» Kommentarer(0) «


I går kväll rullade mitt tåg in på Gävle C, samma dag som bocken brann och samma dag som den sista Ahgrenska bilen tillverkades i stan. Det var en ganska jobbig tågresa, mest på grund av en hosta som tyder på konstant kedjerökning de senaste 200 åren, proppfulla vagnar och resväskor i varje hörn. Men, det var helt fantastiskt att mötas av familjekramar på perrongen, och att äta julskinkemackor och dricka varm choklad vid köksbordet, trots att klockan var ganska mycket.
 
Innan jag lämnade Göteborg möttes vi upp för att spela spel och julkramas hemma hos Rebecka. Den fredagen var fantastisk på många sätt, vi skrev den sista tentan, och Johan lyckades boka biljetter till Håkan Hellström i sommar (!!!!!!!!!). Mitt hjärta slår lyckovolter varje gång jag tänker på det.



Sov gjorde jag med med ansiktet i en hundpäls, i en julklappspyjamas som låg och väntade på min säng. I morse kollade jag på Känn ingen sorg med mamma och pappa, och julfikade.  


Sen var det dags att klä granen i vardagsrummet. Jag, mina föräldrar och mina bröder.



                                                                              








 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback