It's Beginning to Look a Lot Like Christmas

2013-12-25 22:38:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Här kommer ett inlägg som är fyllt till bredden med sådär lagom idylliska bilder från min julhelg. Min jul var så himla bra att det faktiskt inte gjorde ett endaste dugg att det inte fanns en enda snöflinga att uppbringa.
Var god nynna på valfri julsång för den rätta känslan.
 
Min tjugonde jul började precis som alla andra jular har börjat, med att åka till mormor o morfar i Söderfors dagen före, för fisk-julbord, glögg och uppesittarkväll. För att sova på en soffa och vakna på julaftons morgon och försiktigt kika ner i en välfylld julstrumpa.













När jag vaknade på julafton hade pojkarna åkt och morgonfiskat, för att sedan komma tillbaka till och äta julfrukost. När klockan började gå mot lunch åkte vi hem till huset för att tända några miljoner ljus, värma glöggen och vänta på Kalle Anka och släkt. 
 

 


 


 
 

Magarna fylldes med julmat. Sill, revbensspjäll, paté, skinka och allt annat som hör det klassiska julbordet till. 


 






 
 






Tomten tyckte att vi hade varit rekordsnälla, för kvällen utvecklade sig till ett klappkaos bland hjortron, saffranskaka, kaffekoppar och paketsnöre. 


 
Mina julklappar i år var bäst. Fick exempelvis en jordglob, en träslev (som jag har letat efter hur länge som helst) sex drinkglas och en kånken.  En gryta för långkok, pannkakslagg och en massa mer. Av mina bröder fick jag en parfym som jag har gått och smygluktat på i en evighet ungefär, clean warm cotton. 
 



UPPDATERING: 
Hamnade på startsidan igen :)))

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback