Låtsasbrasor, lucia, borrar och Musikhjälpen

2013-12-14 11:08:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Det här inlägget började jag skriva för drygt en vecka sedan, men det har aldrig blivit klart. Kanske blev jag lite nervös, eftersom bloggen visst hamnade på startsidan för en vecka sedan. Eller så har jag haft fullt upp med annat, exempelvis med plugg, knapra alvedon och Musikhjälpen.


I fredags (inte igår, fredagen innan det) drack vi glögg framför brasan hos Oscar, vilket var mysigt trots att brasan var på låtsas.



Sen vandrade vi till Vasakyrkan för att gå på julkonsert!

 

Kom exempelvis en lucia!
 


I söndags låg jag i sängen och tittade på fina, stora, snöflingor som har föll från himlen. Tätt föll de, och sakta men säkert blev snölagret på taket utanför tjockare och tjockare. Efter några timmar övergick snöflingorna i tunga vattendroppar. Så himla tråkigt tycker jag, för om det ändå skall vara vinter och kallt, så kan jag väl få lite snö också, för då blir ju faktiskt saker och ting lite finare.

Resultatet blev livsfarligt och jättehalt. Fick mig att tänka på när jag halkade i början på förrförra året, vilket var jättesnurrigt, jättesvullet och jättepinsamt på en och samma gång:

                                      
 
Nu hoppade jag visst över lördagen i all hast, men det är mest eftersom det var dagen då jag var rekordbesviken. I sista sekund försökte vi att få biljetter till Håkan, jag och Sus, men det gick inte. I stället åkte vi direkt till efterfesten på Jazzhuset, efter att vi hade gråtit en skvätt.


I veckan har jag borrat! Fast det är ju ingen borr med på bilden, den satte jag på sedan alltså.



Jag har även pluggat vetenskapsteori och biostatistik, eftersom jag tentade det igår.
Men något som är lite roligare är att jag har musikhjälpt hela veckan!


 

I måndags fick jag ett infall och startade upp bössan Hallontaxin. När den var en timme gammal fick jag den delad på facebook av Sahlgrenska akademins studentkår. Detta gjorde att jag blev kontaktad av människor på skolan som jag aldrig tidigare träffat, men tillsammans ville de göra något för Musikhjälpen. De bestämde att min bössa skulle spridas till så många som möjligt. Det startades en sida på facebook som 140 personer gillade inom ett par dygn, och min digitala insamlingsbössa fylldes sakta men säkert på.

I går höll vi dessutom en loppis och auktion på skolan, och kompletterade den digitala insamlingsbössan med en vanlig bössa för kontanter. Den var proppfull efter drygt två timmar, så då åkte vi ner till glasburen för att lämna in den. Den digitala insamlingsbössan funkar fortfarande, blink blink.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback