tacksittning, norrmän och båt-tapas

2013-12-05 21:18:42 Allmänt
» Kommentarer(3) «


Har just varit med om en sorglig sak, nämligen det sista avsnittet av Halv åtta hos mig, med Helge. 536 avsnitt har gått och nu är det slut. Kommer sitta helt paralyserad mellan klockan halv åtta och åtta de kommande mån-tors tills jag dör. Eller kanske inte. Men.

                                           

En annan sorglig sak är att Håkan spelar i Göteborg i helgen, och att jag inte har någon biljett. Men vi kan ju lyssna lite och låtsaspeppa:

 
Nu är det nog med sorgligheter.

Saker som har varit väldigt långt från sorligt den senaste tiden är exempelvis tacksittningen i fredags.
Den var välordnad och spårad i en ganska härlig kombination. Jag var utklädd till stridspilot.

 
 

I lördags  stängde jag in mig i min allra finaste klänning och tuffaste skor för att dansa lite på Chalmers och längs Avenyn tillsammans med mina  allra dansigaste kompisar. Det blev kul och ganska sent.



Kommer hem till ett mysigt julstjärnesken varje dag, mest för att jag har julpyntat lägenheten och eftersom det är så väldigt mörkt om eftermiddagarna nu för tiden.




Idag kom några norrmän på besök till skolan för att bjuda på pizza, fast kanske mest för att informera om sommarjobb. 

För mig är spontanbesök från hemtrakten ganska ovanligt, eftersom den spontana besökaren har en ganska lång sträcka att åka. Men idag hände det nästan, och det gjorde mig varm i hela mig!
Allra finaste Beatrice, som för tillfället är hemmahörande i Stockholm förvisso, kom till Göteborg över kvällen och då hade jag bokat bord på en båt (visade det sig, själv hade jag bara googlat på tapas).


Det allra bästa med båt-tapas var dock att de för kvällen serverade samtliga tapasrätter till priset av trettio silverpengar. Dvs bäst i världen.

Vad som hamnade i våra tarmar? (Observera skämt: "hamnade", och restaurangen var en båt :))))) )
Detta: kycklingvingar i honungsglaze, baconlindade dadlar med aioli, friterad klyftpotatis med aioli, grillad haloumi toppad med serranoskinka och honung, rödbetssallad med fetaost och balsamico, vitlöksbröd, fläskfilé med vitlök, citron och persilja
och räkceviche med mangosalsa. Allt detta simmar runt i massor av colaklunkar.



Maten var nästan lika bra som sällskapet och utsikten över ett juligt Göteborg tillsammans skvalpet gjorde kvällen så himla bra.

    
 
Innan magarna fylldes så gick vi en sväng på stan, Bea köpte en fin mössa på Beyond retro och eftersom jag har sett några snöflingor på väderleksrapporten inom en snar framtid så har det aldrig känts mer berättigat att köpa en ny halsduk i en fin färg. (funkar visst i spöregn och hagel också, visade det sig).
Min lillebror förser mig med bilder från ett Sveg med brutala snömängder ikväll, här är det mest osnöigt ännu.



Köpte böcker också, några som jag har funderat på att läsa jättelänge men hela tiden varit osäker på om jag klarar av att läsa pga alla sorgligheter som jag vet gömmer sig mellan pärmarna.


 

Och när jag kom hem låg det en julklapp från Colgate i brevlådan.




Och en kul sak: att mina tentor är godkända, känns bäst i världen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Roligt att läsa din blogg.
Jag följde Gidlunds blogg to the bitter end så att säja.
Vacker och väldigt känslosam.
Kram Lena

2013-12-06 @ 07:24:05
Postat av: Anonym

Roligt att läsa din blogg.
Jag följde Gidlunds blogg to the bitter end så att säja.
Vacker och väldigt känslosam.
Kram Lena

2013-12-06 @ 11:47:13
Postat av: Beatrice

Tack för en väldigt bra kväll!

2013-12-06 @ 12:45:42
URL: http://beabegrundar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback