2012 var året som jag..

2013-01-01 22:30:35 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Årets första dag, lämpligt nog tänkte bjuda på en liten tillbakablick. 2012 var det mest händelserika året i mitt liv. Ett urval, några minnesvärda ögonblick. I morgon går bilen mot Göteborg.


... köpte min Iphone och knäppte det första fotot på mig och Joel. Hittade en favoritfrisyr och spelade tidsenlig teater på ett ånglok. Kraschlandade på huvudet, eftersom jag ville rädda min telefon. Hjälpte pappa att byta lokal och spontanklippte en lugg som var rolig i en vecka. Gick många pratpromenader med fin utsikt och hittade en fårhage.

Gick på studentbal med fina Adam, lämnade mitt folkband och gick ner mig till midjan i gyttja under en trädplantering. Studentveckan kom till slut efter miljoner av prov och plötsligt var min gymnasiekarriär snart över.

...Jag tog studenten, fick ett par stipendium och bakade tårtor.

..Började köpa saker till mitt blivande hem, min studentlägenhet i Göteborg. Tog körkort och firade med att köpa en efterlängtad MacBook Pro. Jag lånade mammas röda bil. Träffade Emil, och Felisia+Anton (=Brorsa Knut) Världens finaste Felisia som kommer vara min vän så länge jag vandrar på jorden. Jobbade min månad på kyrkogården, mördade (getingar) och körde golfbil mest hela tiden.

... började mitt nya liv, och några ögonblicksbilder började jag dela med er som läser min blogg.
Finner ingen ord för att beskriva denna del av året. Nollning, fester, fikor, Haga, kanelbullar....
Mina tandläkarkläder och sushi med Mattias för att fira min tenta. Plugg. Massor av plugg, men ett steg på vägen mot en framtid. Hemresor.


... fick fint besök från hemtrakten i form av en Beatrice, åt våfflor och besökte Liseberg. Var på svampäventyr i den göteborska skogen, åkte på hem över en vecka med trafiksörning, alfapet och världens bästa Emil. Åt pappas nyfångade fisk och gick på min vanliga pratpromenad. Kom tillbaka till Göteborg och började ha mina första undervisningstimmar på studentkliniken. Väldigt många Skypetimmar, men en och samma person.

...Var på körkonsert, var på tacokväll och gick på maskerad. Fick besök från Svalöv och köpte gymkort och började ta träningen på allvar.


... julen kom och jag skulle julpynta min lägenhet för första gången. Började laborera med Nikolaj, åt Hagabulle med värmlänningar. Åt gröt med kanel och hade julebak i min lägehet med världens finaste vänner. Var på "jul på Liseberg" och julsitting. 


NÅGRA MINNESVÄRDA FACEBOOKINLÄGG FRÅN 2012:
 















DET VAR DET. ADJÖSS 2012!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback