Måndag? Tisdag? va?

2013-01-15 20:25:49 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Ledigheter gör mig fullständigt dagvill. Nästan lite skrämmande.

Jag njuter av mina lediga dagar. Njuter. Den största delen av ledigheten har hittills spenderats mellan mina lakan i sängen och en säsong av OC. Anledningen till detta är en blandning av lathet och light-förkylning. Det brukar bli så när det kommer några lugna dagar efter en lång pluggperiod, ingenting konstigt alls egentligen.
Om jag låg minus på sömnkontot under tentaveckan så ligger jag definitivt på plus nu. All tvätt är tvättad också.

I går var det dags att åter besöka Fysiken efter en lite väl lång julledighet. Härligt att vara igång, men kanske inte det mest intelligenta jag har gjort i mina dagar. Från säng till löpband och skivstångspass blev en lite väl stor chock för kroppen min.



Idag åt jag frukost i sängen, och stannade där några timmar med några serieavsnitt. Och Quizkampen.Och Candy Crush. Trots att jag sovit alldeles för många timmar så är jag trött, och mitt huvud gör ont. Och öronen. Men nej. Jag klagar inte (eller?). Jag älskar att vara ledig och göra precis vad jag vill.


När klockan tickade mot eftermiddag kikade jag ut genom fönstret och såg ett vitt lager av nyfallen snö. Fina, vita, vintervärld. Då bestämde jag mig för att snöra på mig skorna och andas lite frisk luft.


Nej, det är inte så att jag plötsligt blivit rysligt rebellisk, smuts på min kameralins har givit upphov till denna ofrivilliga läppiercing.



Under mitt vinteräventyr kom jag fram till att mina laxfiléer som jag hade i frysen skulle sitta fint som mat. Magen sa mums :)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback