Bad och sarvfiske

2013-06-25 01:12:14 Allmänt
» Kommentarer(0) «


I morse sov jag länge eftersom min hemresa från Göteborg tog över nio timmar. Sämst. Klockan strax efter 02 hämtade mina bröder mig på stationen. Då var jag tröttare än tröttast.

Precis när jag slagit upp ögonlocken för dagen plingade mobilen till, det var tydligen soligt ute. Bodil ville bada.


Och bada, det gjorde vi. Första besöket på stranden för sommaren, och årets första dopp. 

Sen cyklade vi hem till Bodils gård för att klappa hästar och gosa med kattungar.  


Vi åkte hem till mig för att äta mat och dricka kaffe. August skulle träna, och sedan skulle han hänga med mig och Bodil ut med båten. Fick dock detta sms:

 
När han hade hittat hem från myren åkte vi ner till hamnen och båten.


Åkte ut till holmen för att meta, jag hade fixat en legendarisk deg.


Scardinius erythrophthalmus
. Den första fisken, nog en sarv, nappade på min krok.


Bodil fick upp fiskar av varierande storlek :))
  


Sen åkte vi hem igen, jag tror att vi lyckades se typ sex bävrar under båtresorna.


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback