En hemresa

2013-06-11 14:13:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


På torsdagen sov jag och Felisia nästan till lunch, eftersom jag kom hem några timmar efter att onsdag hade blivit torsdag. Vi åt frukost på en filt innan vi tog med oss några instrument och spelade gamla gästrikelåtar i en björkdunge. Barfota, med grässtrån som kittlade under fötterna. Vi hade publik som kom och gick, stannade upp och gick vidare. Jag njöt av att få spela lite igen, tillsammans kunde vi minnas så många fler låtar än vad jag minns själv.

Om man blundar så dansar fingrarna nästan av sig själv.

 
Sen var det dags att åka in till centralen för att kliva på tåget till norr. 





Mitt första stopp med bilen när jag kom till Gävle var på akuten, eftersom jag drabbades av ett akut krambehov av en arbetande storebror. Mitt i natten. Syskonkärlek kan faktiskt vara en anledning till att ställa bilen precis exakt vid ingången.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback