En midsommarhelg i Göteborg

2013-06-25 10:04:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Efter några dagar av fundering bestämde jag mig för att återigen sätta mig på tåget ner till Göteborg. Dit kom jag i torsdags, på kvällen.  Det var inte helt jättegratis, men jättevärt varenda krona.
 
Innan jag åkte ner hängde jag och mami på besiktningen med varsin bil. När jag sedan klev på tåget letade jag upp den bästa platsen, liggplats med ett hål i väggen för väskan.

 

När jag kom fram till Göteborg åkte jag hem till Maja och hade pannkaksfest. Sen sov vi.

Till Göteborg åkte jag med huvudsyfte att fira MIDSOMMAR i Kullavik, Halland. Josefine kände en Victor som höll i ett firande hemma hos sig i sitt fina hus ett stenkast från havet, och dit var vi bjudna. Sexton-arton stycken var vi som firade ordentligt, med en hejdundrandes middag, jordgubbar, dans runt stång vid det lokala firandet och en hel massa lekar. Mitt lag vann, för vi var allra bäst på det mesta faktiskt. När klockan sedan ett par timmar hade blivit midsommardag tog vi filtar och tjocktröjor och tog en grå promenad för att hänga vid havet. När vi var nästan framme vände vi dock, det var alldeles för ruskigt väder.

Annars så bjöd dagen på ett väldigt mycket finare väder än vad smhi hade gissat, bara några kortare stunder av regn under dagen. Och varmt var det, riktigt kvavt.

 
Ett bildregn:

Fotona är mina, Josefines och Ninas i en salig blandning.



På lördagen sa jag hejdå till Maja som åkte ner till Småland, och åkte och hängde i Susannas lägenhet innan vi skulle på lägenhetsvisning. På kvällen kom Rebecka till oss och vi delade pizza och nostalgitittade på Bamse.



Sedan blev det visst söndag, dagen då jag skulle åka upp igen.

Först åt vi våfflor.


Sen klippte Susanna mitt hår, och som tack fick hon mitt livs första inbakande fyrfläta i sitt hår.

                             

Sen packade jag ihop mina grejer och vi åkte ner på stan, eftersom jag tyckte att det var dags att jag köpte den där Longchampväskan som jag så länge hade funderat på att köpa, eftersom jag gillar min stora så mycket.

När inhandlandet var färdigt åkte jag till stationen och påbörjade min hemresa som tyvärr skulle ta över nio timmar. Strax innan Stockholm bestämde sig en ledsen människa att hoppa framför tåget, och det tog flera timmar för tåget att börja rulla igen. Så himla tråkigt, på alla sätt och vis.

Men helgen var helt fantastiskt underbar. Så himla bäst!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback