Inte för att jag bytte bort någon höna eller så

2013-06-17 23:36:08 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Igår var det hönsbytardag i Hedesunda. Festligt för alla utom tupparna som blev nackade för att bonden köpte en ny tupp för en femtiolapp som var mycket bättre. Det kan ju tyckas lite tråkigt. Det tycker nog speciellt tupparna.

Pappa ställde ut en del av firman tillsammans med mina bröder och jag tog en ullig hundtuss i koppel och gick dit för att vara sällskap. Och för att titta på gulliga djur.

 

Man skulle kunna tro att det är små hönsbebisar på bilden, men om jag minns rätt så är det kalkonbebisar. Fast jag kan eventuellt minnas fel. OBS OBS. På den andra bilden är det en lövblås, och några motorsågar, och några röjsågar, och några gräsklippare. Det vet jag alldeles säkert faktiskt.




Detta är min bror. På bilden under berättar han för den potentiella kunden hur fantastiskt bra det är med en självgående gräsklippare. Exempelvis så får man "mer tid att lägga på sina fritidsintressen"

   
 



Hur söta miniankor?? Det var nästan så att jag var tvungen att ta med ett par i byxfickan, men jag lyckades behärska mig.



Sen kom vi hem och den lille hittade en leksak i köket. Jag och mamma åkte båt upp till stugan för att olja lite verandor, bryggor och sånt.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback