När sommaren äntligen kom!

2013-06-02 22:26:49 Allmänt
» Kommentarer(0) «


De senaste dagarna har jag mest packat och städat, fyllt två stora väskor med saker jag kan behöva under de nästan tre månader som jag skall vara borta från min lägenhet. Snart har jag läst klart det första av mina fem år på tandläkarprogrammet och skall ta tåget upp för att bosätta mig i Hedesunda under sommaren. Men jag har inte bara packat och pluggat, jag har gjort många andra, lite finare saker också!

Exempelvis detta:


Rebecka fyllde år och bjöd på tårtkalas och festligheter


... och Niko gjorde sin fulaste min mot hållplatsglaset:


.. efter veckans långpass blev jag så trött att jag var tvungen att vila lite i gräset innan jag gick in.

... fick kattbesök i gräset när jag låg på en filt i solen och pluggade

.. nån dag senare kom jag på att jag kunde plugga i en solstol istället, vilket jag gjorde samtidigt som jag väntade på min tvätt. Sen satt jag liksom kvar. När Johan kom så flyttade vi ut på gräset istället och då kom jag fram till att jag visst hade solat i sex timmar, vilket syntes lite väl mycket på lillkroppen min.



På kvällen var det pub på Sahlgrenska akademins innergård och Richard var glad eftersom han några timmar tidigare hade haft sin första patient. Vi knäppte knäppisbilder och jag hade solbrillor eftersom jag hade gått in i min kökslucka några dagar tidigare när jag var så upptagen med att packa att jag hade glömt att stänga den.

 
det var superjättemånga människor på en och samma plats.



Det var så himla festligt att man till och med fick ett paraply i drinken om man var snäll.



Oscar fick inget paraply men var glad i alla fall



Tomas var så tillfreds att han var tvungen att visa det med fingrarna



Sen blev det dansigt och jättesupertrångt:





Sen blev det lördag och Andra lång-dagen. När det började spontanregna gick vi hem till Oscar eftersom han råkar bo på samma adress och tittade på regndropparna innan vi gick ner för att handla grillgrejor, träffa på Patrik Sjöberg och dricka öl ur fina flaskor.

Oscar var så lycklig över Sjöberg-mötet att han var tvungen att kontrollera att bilden fanns kvar.



Sen åt vi Göteborgs godaste hamburgare





Jag och Johan köpte en hel kartong med min favoritglass, så jag var tvungen att äta två stycken.
Efter ett tag struntade jag i solbrillorna och då kunde man se att köksluckan hade satt sina spår.
Det var nära ögat så att säga.


 

När alla magar var mätta med hamburgare och glass och klockan började närma sig sena kvällen tog vi vagnen till Slottsskogen och Villan.

Där glömde jag bort att fota, så den här bilden hittade jag här

http://www.djungeltrumman.se/BlogContent/152/images/large/101452.jpg

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback