Dagarna som har passerat..

2013-05-19 15:55:12 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Den här veckan har varit världens längsta vecka. Krånglig och jobbig på alla sätt och vis, men också underbar och fantastisk.

I måndags lämnade jag Hedesunda för att åka tillbaka ner igen. Jag tänkte visa flera dussin av bilder från min helg: Motorcykelåkande, båtpremiär för säsongen, vitsippor och kramar med mina bröder. Men dessa bilder finns inte längre i min ägo. Min mobil blev stulen på Gävle C och det var ungefär där som världens krångligaste vecka började. Försäkringsbolag, polis, mejl, mejl, mejl och telefonsamtal.

En bild finns i alla fall kvar, för den la jag upp på instagram:



Men det har löst sig ganska bra i alla fall. Jag har fått hjälp från alla möjliga håll. SJ, okänd snygg kille med snyggare glasögon, vänner och försäkringsbolag. Diverse kompisar letade fram telefoner ur sina gömmor som jag kunde låna, och mitt försäkringsskydd gör att jag inom en snar framtid har en ny iPhone i min hand, till ett pris som är en aning lägre än normalt.  Men krångligt, dumt och onödligt var allt i alla fall. Vissa människor i världen har mindre hjärtan än andra, och så kommer det nog alltid att vara.

I dag är det söndag, och över helgen har jag haft två goa killar som har bott hos mig. Johan och Adam.
Trots att killarna mest spenderade nätterna och morgontimmarna tillsammans med mig så har det varit himla fint att inte sova och vakna ensam.

I går var det nästan olagligt varmt, mina roomies hängde i slottskogen och jag mötte upp Johan och Nikolaj för att titta på varvet, plugga psykologi och titta på ishockey på en gräsmatta i solen. En halv sekund efter att åskan mullrade sitt allra mörkaste muller och en regndroppe nuddat min nakna tå öppnade sig himlen och ett plötsligt, kortvarigt, men ack så superhårt regn föll. Eftersom vi hade satt oss på ett så superbra ställe hade vi bara några meter till Psykologen, så vi satte oss på våra filtar under tak istället, men fortfarande väldigt nära alla blöta löpare.

Lånade Johans telefon för att fota lite:

 








Efter att vi sett Josefin som sprang med sina snabbaste ben tog vi vagnen hem till mig och åt kycklinggryta och tittade på ännu mera hockey i väntan på några fler vänner som kom till mig för att titta på ESC.


 

  


När Danmark hade vunnit, finisarna åkt hem och disken var diskad kom killarna hem för att sova sin sista natt. Nu, nu har de precis tagit bilen till norr igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback