.. för att visa mitt Göteborg

2013-05-11 00:07:26 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Efter att jag kom hem från Slottsskogen på tisdagskvällen städade och diskade jag lägenheten i rekordfart, samtidigt som jag handlade mat och skalade potatis. Efter skolan dagen efter skulle jag nämligen få besök hemifrån i form av mormor, morfar, farmor och mamma. Äntligen skulle jag få visa allt de som jag har berättat om. Mitt Göteborg.



Jag förberedde maten innan de ringde på dörren, sedan bäddade vi på vandrarhemmet, drack vin och åt kex.

... tittade på VM, hade MMS-kurs och spelade spel. Min teburk fick en kompis i form av en knäckebrödsburk.

... det blev en ny dag och vi åt finfrukost i min lägenhet


... och åkte spårvagn. Jag hade planerat en jättelång runda, så att man kunde se hela stan utan att röra på benen. Då tyckte jag att jag var smart.


.. sedan beställde jag och mamma fem kaffe och en bulle. På stans gulligaste café. Hagabulle i Haga, precis som det skall vara.


Sedan sa vi hejdå till alla rosa träd och tog bilen hem. Hem till Hedesunda. Så nu sitter jag på min säng, i mitt rum, precis som det var förr. Har varit här sedan igår, och skall åka tillbaka ner igen på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback