En helgrapportering

2013-11-24 13:46:54 Allmänt
» Kommentarer(2) «


Här kommer en bunt med korniga bilder från de senaste väldigt fina dagarnaHar en lugn och sömnig söndag idag, sitter och tittar på skidpremiären från Bruksvallarna och väntar på Star wars-sällskapet skall komma över.

Efter skolan i fredags gick vi på bio för att se The Hunger Games: Catching Fire och dela en popcorn. För mig var detta en helt okänd film, men efter att ha blivit snabbuppdaterad i några minuter innan filmen visste jag ungefär vad det hela handlade om. Det vill säga: alla skall dö. Hade förmodligen fått ut mer av filmen om jag sett den första i serien innan, men det var absolut en bra film.





Efter bion var min plan för kvällen att ligga i min soffa, men några telefonsamtal senare satt jag istället på en expressbuss ut till Partille för att hälsa på Sofia i hennes nyköpta och drömfina lägenhet. Hon bjöd på ångkokad mat, som var väldigt, väldigt god.
 
 

 



På lördagen gick jag ut i morgonkrispet för att äta frukost med Susanna!

  

Sen gick vi på promenad i flera timmar, för att det inte regnade. Vi gick först i stan och Haga, och sen till Slottsskogen för att titta på sälar, pingviner och andra små djur.
 




Pallar inte med att göteborgare inte kan se skillnad på gäss och älgar. Suck, en så enkel sak.





När vi hade gått flera miljoner mil så gick vi till stan för att jag skulle köpa en Mini DisplayPort-adapter-kapelgrej på Macforum, eftersom Tomas berättat att det var precis en sådan jag behövde för att kunna koppla datorn till tvn.

I Nordstan var det lite för många människor per kvadratcentimeter, förmodligen mest eftersom Idol var där och ville att man skulle köpa en skiva. Men vi skulle ju köpa en kabel, så vi gick därifrån.



Sen åkte vi hem till mig för att laga tacos och lyssna på Håkan. Jag har nämligen köpt Känn ingen sorg, som vi skulle titta på efter maten, efter att vi hade listat ut hur kabelgrejen fungerade och vilken knapp man skulle trycka på.


Alltså denna filmen. Tycker om den så himla mycket!!!!!!!!



Vi var ganska lördagsmysiga, och mätta, och chipssugna.



Efter Känn ingen sorg så tittade vi på I am Sam, som fick våra hjärtan att värka så mycket att vi var tvungna att gråta några liter var eller så.

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att du kom, hihi. Måste göras om!

2013-11-24 @ 22:43:23
URL: http://jyotikas.blogg.se
Postat av: Trees, mamma i London

Du far titta pa forsta filmen nu da :D
Dem ar ju sa gryyymt bra, jag laste forsta boken, och filmerna e nasta battre alltsa :)

Svar: Ja, jag tror allt att jag måste göra det alltså! Oj, det är ju inte ofta som filmerna är bättre, detta måste jag verkligen kolla upp! :))
Carin Östlund

2013-12-08 @ 14:44:38
URL: http://mangofisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback