Ett födelsedagskalas/live i P3

2013-11-28 20:37:00 Allmänt
» Kommentarer(0) «


I söndags var en viktig dag för då såg jag klart de två sista Star wars-filmerna, woho!
Ett tårtrecept uppfanns också eftersom det skulle bakas en födelsedagstårta lite senare i veckan.         

       Peace

Tumblr



I måndags trillade det in några kronor på kontot och det ville jag ju såklart fira med att äta sushi. Den 25 är typ det bästa datumet att göra just det på eftersom det annars bränner så alldeles fruktansvärt i plånboken.

Senare bakade jag och Johan en tårta, och eftersom vi inte hade något direkt recept att gå efter
så mätte vi frystiden i håkan-filmer (pga att det är det mest självklara måttet).Vi kombinerade tre recept ungefär och resultatet blev ganska magiskt märkte vi dagen efter när själva kalaset ägde rum.



 


Eftersom jag har det bästa boendet ur storlekssynpunkt så firade vi att Johan hade levt i tjugotre jordsnurr hemma hos mig i tisdags. När man fyller år så skall man få ett kalas tycker jag, så därför kommer några bilder från kalaset här. Vi åt tårta, sjöng lite och gjorde andra födelsedagiga saker. Hurra hurra.








Här har vi ju tårtan vi uppfann också! Två nötbottnar, hallonmousse, passionsfruktsmousse och en årsförbrukning av gelatinblad ungefär. Och lite prydnader att ha uppe på. 


Hittade några ballonger i en låda från mitt eget magiska kalas . Och eftersom det är lag på att man skall ha ballonger (minst tre) när man fyller år så blåste jag upp tre som vi knuggade i håret tills de fastnade i taket.
 


På onsdagskvällen snapchattade jag dessa bilder till mina kompisar för att berätta att jag snart skulle åka till Radiohuset, och sedan för att informera om att det var dödligt kallt och mörkt ute.

 

Jag hade nämligen lyckats med bedriften (hade mest tur) att få komma till en intim spelning med Movits! live i Musikguiden i P3: Session. Tyckte typ att det var det drömmigaste man kunde göra en dödligt kall och mörk onsdag. Johan fick ju följa med såklart, eftersom det var hans idé, och vi var peppigast i hela studion minst.

Detta är ett pinsamt dåligt smygfoto, från när vi gick in genom entrén. Det står ju säkerhetsvakter och annat löst folk på andra sidan glasrutan, och jag var så himla rädd att de skulle tycka att jag var töntigast i världen som knäppte kort. I entrén fick man en namnlapp som jag sparade pga coolt.

 
Och eftersom mina egna Iphonebilder blev näst intill värdelösa i jämförelse så tänkte jag att vi skulle titta på Sverige Radios egna fotograf Niklas Mannheimer Rubergs bilder från kvällen istället. Det blir liksom bäst på alla sätt och vis.

(Spelningen gick ut i etern precis samtidigt, här kan man lyssna på hur det lät om man vill: MOVITS P3: Session)

Foto: Niklas Mannheimer Ruberg/SR

Foto: Niklas Mannheimer Ruberg/SR

Foto: Niklas Mannheimer Ruberg/SR

Foto: Niklas Mannheimer Ruberg/SR

Foto: Niklas Mannheimer Ruberg/SR

Foto: Niklas Mannheimer Ruberg/SR

Foto: Niklas Mannheimer Ruberg/SR

Foto: Niklas Mannheimer Ruberg/SR

Foto: Niklas Mannheimer Ruberg/SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback