Fisk, smör och blod

2013-11-20 17:43:49 Allmänt
» Kommentarer(1) «


Igår var jag så väldigt effektiv skall ni veta. Efter avverkad föreläsning i internmedicin tog jag svängen förbi Hemköp och handlande tillsammans med pensionärerna. Skönaste stämningen i mataffären är ju då man sänker medelåldern med ungefär hundra år. Då kan handla i sin allra långsammaste takt och ändå vara snabbast av alla.

När jag kom hem så kokade jag en potatis- och purjolöksoppa, bakade grahamsbullar och gjorde i ordning en firrefisk som har bott i min frys ett tag, uppfiskad av min far. Jag gjorde alltså allt samtidigt, utan att jag blandade ihop någonting. Tror jag.

 

 
På kvällskvisten tog jag med mig en flaska hjortronglögg och mötte upp mina favoritpersoner för att titta på fotbollsmatchen hemma hos Pernilla. Matchen var ju alldeles för spännande för att jag ens skulle tänka tanken att knäppa ett kort.

I morse hade jag sovmorgon, och sprang förbi Sahlgrenska och lämnade en påse blod innan skolan. Innan jag fick nålen i armen så skulle jag fylla i det vanliga frågeformuläret/hälsodeklarationen. Efter den hundrade frågan började jag läsa lite slarvigt, och råkade av misstag fylla i att jag var gravid. Oops.
"Och sen har vi det här med din graviditet..." VAAA??? NEEEEJJJ! STOPP! Efter att vi hade rättat till mitt lilla misstag så tömdes jag på blod och blev matad med festis av en sköterska innan jag hoppade upp från stolen för att gå på föreläsning.

Eftersom jag inte hade någon bild på mitt soppkok igår så lägger jag upp ett par rykande färska Photo Booth-bilder från själva ätandet som äger rum just precis nu.

 


Nu skall jag mosa en sjukt smörig potatismos som jag skall ha till min fisk i morgon, och sedan rusa iväg till vagnen för att spendera kvällen på Pekkaris Kök! Peppigt.

Kommentarer
Postat av: mamma

...eller troligen uppfiskad av storebror... (enligt far) =0)

2013-11-21 @ 19:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback