Ni som vet att en mur bara är en bro på högkant

2013-11-16 21:13:00 Allmänt
» Kommentarer(1) «


♥Jag tänkte att vi kanske skulle börja med en låt och lite skånska. Så himla fin text tycker jag.




♥ Och en uppmaning
: Sms:a AKUT FILIPPINERNA till 72 900 och skänk 50 kr.

Och nu kommer en ganska oomfattande sammanfattning av de senaste veckorna, precis som vanligt:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT62MbTxt31GH-e__CZOzkKc-tL93DkcE-LQSNkJj3IcX0TcB22RA

I morse vaknade jag för första gången på väldigt länge utan att jag hade ställt något alarm kvällen innan. Det var så obeskrivligt skönt att jag var tvungen att ligga kvar ännu en timme på grund av de faktum att det faktiskt var helt ok.

De senaste veckorna kan sammanfattas såhär:

 
 
 <
 
 
Jag har nämligen skrivit två tentor på lika många veckor, och det har varit precis så jobbigt som man faktiskt kan tro. Jag skrev underkänt på min senaste tenta, med ett resultat som var ett och ett halvt poäng under gränsen. Så himla irriterande dumt, och sorligt på så många sätt, men framför allt eftersom jag kände mig så väldigt värdelös. Och dum. Och sämst i världen på patologi. Men nu har jag skrivit omtentan, och en ordinarie tenta i fysiologi, och det känns så himla skönt att det är klart.

För det hela blev ju alldeles för stressigt för att det skulle kännas helt okej och hjärtat slutade slå i sin normala rytm för några veckor eller så. En dag så stod jag till och med och ringde på min egen ytterdörr, i väntan på att någon skulle öppna. 
Sen kom jag på att jag bara kunde öppna dörren utan att vara det minsta framfusig, för jag bor ju faktiskt där. Så himla knäppt att glömma bort en sådan sak.

Efter skrivningen igår så hade vi bokat ett bord på en tapasrestaurang för att fira friheten och dricka vin. I min mage hamnade gratinerat chèvre på lantbröd, ostfyllda vetetortillas med rostad majsaioli, grillade lammbitar med soltorkade tomater och marinerade kycklingspett. Och det var så himmelskt gott att jag ler med hela ansiktet av bra tanken. Så himla jättegott att jag nästan svimmar!
Några timmar tidigare hade 
jag köpt en belöningströja, för att den var så himla fin. (Tungan är med av oklar anledning.) Belöningströjor i valfri form är för övrigt någonting obligatoriskt. Funkar jättebra att äta tapas i.

 
 
 
 
Sen gick vi hem till Oscar och tittade på fotbollsmatchen, drack tentachampagne och kom på att vi var alldeles för trötta för att fortsätta kvällen på någon annat sätt än hemma i sängen.

Här hade det varit fint att lägga upp några bilder på mig, Maja och min linssoppa som jag kokade idag, men jag glömde ju bort att fota härligheten. Att prata om livet och mycket annat över en skål med soppa och senare en kanna te var en alldeles utmärkt lördagsaktivitet må jag säga.


lite smått från den tid som har gått:

För tre veckor sedan så åkte jag upp till allra sydligaste Norrland, för att fira min pappas 50-årsdag.
Innanför denna dörr finns lite hundar och människor och sånt som jag tycker väldigt mycket om.
Och min gamla säng och sånt.

 
Skulle knäppa ett kort på tågdörren, såhär efteråt känner jag att den blev ganska dålig.
Hittade även en bunt med smygfotade bilder på min bror när jag tittade igenom kamerarullen.

Lägger ut den fulaste som någon form av hämd.

 

Det kanske kommer ett eget inlägg från pappas kalas,
men här är några matiga bilder som jag tog precis innan. 

 
 
 


När jag sedan åkte tillbaka ner mot Göteborg så fastnade tåget i ett par timmar innan vi ens hade kommit fram till Uppsala, vilket resulterade i lång väntan på Stockholm C, ombokning och nya uppgraderade biljetter.
Klockan hann bli ganska mycket och när jag sedan somnade i flera timmar på tåget så fick jag en tröjknölskudde instoppad under huvudet av mitt nya, okända, men ganska trevliga främling till resesällskap.
Så himla fin gest tycker jag. Glömde nog tacka mitt i tröttheten och förvirringen över att tåget faktiskt var framme och att jag visst skulle av.

 
I Göteborg möttes jag sedan av stormvarningar :

"Göteborgs stad stänger ner så mycket som möjligt. Rykten går om att bron till Hisingen ska stängas någon gång, tidigt under kvällen. Chalmers har redan gått hem för dagen, vi rekommenderar er alla att göra samma sak! Var försiktiga därute, första ambulanserna har redan börjat köra!"

Jag märkte i ärlighetens namn aldrig av någon storm, men att ha bakat och tänt en massa ljus i förebyggande syfte känns såhär efteråt helt okej faktiskt.


 
 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Så fin tröja, den är du värd!

2013-11-18 @ 18:44:40
URL: http://beabegrundar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback