Hej Patologen och höstbaciller

2013-09-06 16:47:00 Allmänt
» Kommentarer(1) «


I måndags sa jag för första gången hej till Patologen på Sahlgrenska, där jag läser ganska många timmar denna termin. Och jösses, Patologen levererar! (och inte bara kaffe och bullar första dagen). Jag tycker verkligen om att läsa det jag läser nu, trots att det just idag blev lite väl många enzymer för att min hjärna liksom skall kunna skilja på vad som faktiskt är vad.

I måndags började jag inte bara läsa en ny kurs, utan nollningen fortsatte också.
Denna gång var det musikquiz och varmkorv på tapeten.

 
Sen var alla tävlingar avgjorda och vi styrde stegen mot Järntorget och Pusterviks pingisklubb. Lagom i kön konstaterade jag att jag hade gått hemifrån utan legitimation. Typiskt, så satans typiskt. Men det gick i alla fall.
 

 

Efter någon timme kom jag och Susanna fram till att vi faktiskt skulle upp till skolan dagen efter, så vi åkte hem till mig och sov.

På tisdagen skulle Amanda komma förbi mig när jag slutat skolan, eftersom hon var påväg längre ner i landet. En tur på stan blev istället pannkaksfest hemma hos mig eftersom jag hade vaknat samma morgon med misstänksamt tungt huvud och lite väl snorig näsa.



 

Amanda åkte sedan vidare och jag somnade trots att klockan inte ens var i närheten av kväll.

De två senaste dagarna, med undantag för ett par timmar i skolan, så har jag bosatt mig i sängen och soffan, blundat för sensommaren utanför fönstret och svurit åt det envisa virus som lever rövare i min kropp.
Förutom regn så måste nog höstförkylningar vara det sämsta med årstiden.
 
Ikväll är mina kompisar på cocktail, det är inte jag. Men i morgon skall jag möta upp dem för brunch och mys vid havet. Då tänker jag vara friskast i världen.

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Hoppas att allt är bra med dig min fina vän <3

Svar: Allt är bra! Ordning och reda så att säga
Carin Östlund

2013-09-09 @ 10:58:27
URL: http://beabegrundar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback