Att bryta is, spela hockeyspel och se snön falla

2014-01-04 23:52:14 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Nu är jag tillbaka i Göteborg, för igår rullade mitt tåg in på perrongen. Nu är mitt kylskåp fullt av godsaker, händerna darrar fortfarande efter ett härligt jam med Ville och i morgon kommer Oscar hit för att plugga.
Nu tänkte jag att vi skulle titta lite på några bilder från mitt jullov hemma i norr.

På juldagen bestämde vi oss för att sjösätta båten igen, som togs upp för någon månad sedan, som en protest mot den icke existerande vintern. Vi fick bryta lite mer is än planerat, men till Gumsholmen kom vi till slut. 
 


 




 
 En kväll gick några livsviktiga hockeymatcher av stapeln i vårt vardagsrum. Jag (Finland) spelade en gång mot pappa (Sverige), och förlorade (såklart).
 

 Vi gick ut i skogen för att titta på solen när den gick ner mellan träden. Fint tycker jag.

 
 

En dag började jag, mamma o pappa bygga pusslet som jag gav dem i julklapp. Jag beställde ett pussel av en bild som jag knäppte på Gotland i somras. Innan jag åkte så var det nästan, nästan färdigbyggt.



En dag så mindes plötsligt molnen vilken årstid det var, och jag vaknade upp till ett snöfall. Precis den dagen så skulle vi åka in till Gävle för att gå lite ute vid Bönan, gå på länsmuseet och äta räkmacka.








En annan dag gick vi på bio för att se Hundraåringen, precis som vanligt så var boken lite bättre. Men filmen var bra, och gratis (fick ju presentkort i julklapp). Sen stannade jag kvar i Gävle för att träffa min gamla gymnasieklass och prata hemligheter med Vivianne hela natten, precis som vi gjorde förr.

När jag kom hem gick jag ner till en åker för att titta på August när han flög.

 



Mamma och jag började förbereda den trerättersmiddag som skulle serveras på nyårsafton. En kväll drack vi rödvin och jag stoppade min första kalkon.

 
 
Sen blev det dagen innan nyårsafton och på kvällen ramlade de första nyårsgästerna in genom dörren, och vi fyllde magarna med tacos.

Nyårsaftonens första timmar spenderades ute i skogen, för vi skulle grilla mackor. Det var rekordblåsigt men ändå hur mysigt som helst.




Sen åkte vi hem för att hoppa i finkläderna, invänta resten av gästerna och fira in det nya året med trerätters och bubbel. Det var så fint att det är värt ett helt eget inlägg faktiskt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback